Prima Pagina > Impreuna Pentru Sanatate > C. V. R. P. D. > Anunt pentru asistentii personali care nu au mai primit salariile sau au fost scosi in somaj
Oameni de Sprijin

22 - 23 - 24
SEPTEMBRIE 2017

Sesiune de informare
Gratuita

Paralizie Cerebrala Infantila (PCI), 
Tetrapareza spastica, 
Parapareza spastica, 
Hemipareza spastica, 
"Miofibrotomie subcutanata pe etape" 
dupa metoda
Prof. Ulzibat

Click aici pentru
mai multe informatii


Newsletter
Daca doriti sa primiti informatii despre proiectele si actiunile noastre, abonati-va la Newsletter.
In urma inregistrarii veti primi in cateva minute un email de confirmare.

 

Anunt pentru asistentii personali care nu au mai primit salariile sau au fost scosi in somaj

Datorita sesizarilor facute de asistentii personali ai copiilor cu dizabilitati fizice din mai multe judete ale tarii, cu privire la neplata salariilor de asistent personal sau punerea acestora in somaj dorim sa venim cu urmatoarele specificatii:

Conform Legii nr.448/2006 republicata privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap se specifica in art. 35 urmatoarele: “persoana cu handicap grav are dreptul, in baza evaluarii sociopsihomedicale, la un asistent personal”.

Interpretand acest paragraf putem spune ca: orice copil, tanar sau adult cu handicap, ce este incadrat, conform prezentei legi, in categoria “persoana cu handicap grav cu asistent personal” beneficiaza in mod automat de asistent personal angajat de Primaria municipiului unde isi au domiciliul persoanele cu dizabilitati.

Daca asistentul personal nu mai este remunerat de catre Primarie sau Primaria il  da in somaj, se pot face urmatoarele demersuri:

  1. Anuntati faptul ca nu ati mai primit salariul si ca ati fost trimis in somaj, la Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din judetul in care locuiti si solicitati consultatnta din partea Directiei, in vederea depunerii dosarului pentru indemnizatia de insotitor. Faceti adresa scrisa in 2 exemplare ( pe exemplarul al doilea, care ramane la Dvs., sa primiti numar de inregistrare ).
    Mentiune :
    salariul de asistent personal difera de indemnizatia de insotitor nu numai datorita cuantumului (este cu 50 Ron mai mic decat salariul de insotitor) ci si datorita faptului ca exista o optiune pentru persoana cu dizabilitati in momentul in care primaria nu poate suporta sa achite salariul de insotitor. De aceea va sugeream in urma discutiei purtate cu Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sa depuneti dosarul pentru indemnizatia de insotitor.
  2. Va sugeram de asemenea sa faceti o sesizare ca nu ati fost remunerat/a sau ca ati fost dat in somaj si catre:

Autoritatea Nationala pentru Persoane cu Handicap

Calea Victoriei nr. 194, Bucureşti

Tel: 021-2125438 ; 021-2125439 Fax:021- 2125443

E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza Web:www.anph.ro

Aceeasi sesizare se va trimite si la :

Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale

Str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucuresti

Sesizarile trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

  • numele si prenumele persoanei cu dizabilitati;
  • numele si prenumele asistentului personal;
  • domiciliul acestora;
  • numarul dosarului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap;
  • date de contact : numar de telefon si adresa de e-mail (eventual);
  • prezentarea problemei cat mai clar si concis.

Sesizarea se va trimite cu confirmare de primire, iar raspunsul il veti primi in maxim 30 de zile lucratoare de la data in care sesizarea dumneavoastra a fost inregistrata.

 

Marta Iozefina BENCZE

Jurist - Voluntar Fundatia IKON

 


 

www.catalogong.net